Pl. Podvežak - Deska - Pl. Podvežak

Tehnični podatki o opravljeni poti so informativne narave:

Aktivnost: turna smuka Območje: SLO - Štajerska Zahtevnost: srednje težka
Tehnika: 3/5 Kondicija: 3/5 Panorama: 5/5
Čas trajanja: 4,5 h Dolžina: 11,5 km Vzpon: 926 m

Dleskovška planota je zelo priljubljena med pohodniki in v zimskem času tudi med turnimi smučarji, saj ponuja kar nekaj spustov z vrhov. Poleti prepredena z uhojenimi brezpotji, pozimi pa osamljeni raj za turne smučarje. Spusti z običajnih smeri so dobro vozni in nezahtevni. Turno smučanje ni le osvojitev enega od vrhov ali sedla, je tudi pravo malo potovanje na smučeh in zimska pravljica s čudovitim razgledom. Naša odločitev je bila, da se povzpnemo na Desko s planine Podvežak.

Izhodišče: 46.329972, 14.693333

Avtocesto  Maribor – Ljubljana smo zapustili na izvozu Šentrupert in sledili oznakam za Logarsko dolino. V Lučah smo zavili levo za Podvolovljek. V usmerimo se proti kmetiji Planinšek in parkiramo na zadnjem križišču za omenjeno kmetijo, kjer je cesta malo razširjena. Če je snega malo, se zapeljemo višje proti parkirišču pod planino Podvežak.

Opis:
Takoj jo mahnemo v gozd, kjer smo parkirali in sledimo grebenu do ceste. Nato po njej do gozdne ceste, kjer zavijemo desno v gozd, ki nas pripelje do planine Podvežak. Tukaj nas pričaka sonce in mir. Vzamemo si trenutek za nastavljanje soncu in počitek. Nadaljujemo v smeri planinske poti in za vzpon med Desko in Tolstim vrhom izberemo linijo bolj desno in se v glavnem ognemo strmejšemu obočju. Vzpnemo se na vrh Deske, kjer stoji ogromen možic. Vrh ponudi čudovit razgled in navdušuje z mirom ter pravljično podobo. Na zahodu so Mokrica, Kompotela, Vrh Korena, Kalški greben, Kalška gora, Grintovec, Babe, Planjava, Škarje, Ojstrica, Mala Ojstrica, Tolsti vrh, Velika Zelenica, Veža in Dleskovec. Če je razgled dober, se nam pokaže tudi Olševa. Spustimo se direktno navzdol po jugo-vzhodnem pobočju, kjer se nekaj pod sedlom začne in ves čas vleče rampa poševno navzdol, tako da se je v glavnem mogoče ogniti strmejšim pobočjem. Vseskozi smo se držali smeri proti planini Podvežak. Spust ni bil zahteven, po vrhu odjužen sneg, spodaj pa trda podlaga, pravi užitek. Potepanje po Dleskovški planoti človeka popelje v samotne in krasne kraje.

Višinski profil

Opozorilo: Podatki in informacije o poti so informativne narave. Nekatere poti v naravi niso označene. Sledi v formatu .gpx so zgolj pripomoček za orientacijo. Gibljete se na lastno odgovornost.