Sv. Ana - Sv. Tomaž - Podkraj - Črna vas

Tehnični podatki o opravljeni poti so informativne narave:

Aktivnost: gorsko kolesarjenje Območje: SLO - Štajerska Zahtevnost: lahka
Tehnika: 3/5 Kondicija: 2/5 Panorama: 4/5
Čas trajanja: 4 h Dolžina: 30,5 km Vzpon: 617 m

Ljubljansko barje je mozaik, ki ga sestavljajo travniki, njive, mejice, vodotoki in osuševalni jarki, med katerimi se spleta mreža poljskih poti. Ljudje so si ga skušali že večkrat podrediti, pa jim to nikoli ni zares uspelo. Kakšna sreča! Varuje nas pred poplavami, daje nam sveži zrak, zdravo pitno vodo. Da bi Barje ostalo takšno, kot je, je bil leta 2008 ustanovljen Krajinski park Ljubljansko barje. Najlepši razgled na barje se nam ponuja z cerkvice Svete Ane. Cerkvica je vidna daleč in eden izmed najbolj priljubljenih, pa tudi najlepših, izletniških ciljev ljubljanskega obrobja. Nahaja se na razglednem griču Šentan nad Podpečjo in Jezerom.

Izhodišče: 45.968676, 14.430990

Vozimo se po avtocesti Ljubljana - Koper in jo zapustimo na izvozu Ig. Sledimo oznakam za Črno vas in Podpeč, kjer zavijemo proti naselju Jezero. Z vožnjo nadaljujemo skozi omenjeno naselje. Pozorni smo na table, ki nas usmerijo desno proti Podpeškemu jezeru. Parkiramo na urejenem parkirišču.

Opis:
Prva letošnja tura na kolesu z nekaj več kot 600m vzpona je ravno pravšnja za ogrevanje na začetku sezone. Obetal se je lep sončen dan. Zjutraj prijetnih -5 ˚C. Malo me je skrbelo ali sem primerno oblečen za takšno temperaturo. Kasneje se je izkazalo, da je bila izbira pravilna. Najprej sva jo po cesti mahnila na Sv. Ano. Z vrha se nama odpre daleč najlepši razgled na Ljubljansko barje. Za nama se dviga visoki Krim s svojim pogorjem. Pred nama je Polhograjsko hribovje, levo se odpira razgled proti Menišiji in desno proti Zasavskemu hribovju. Vidiva Kum in tudi Čemšeniško planino. Izstopajo tudi Kamniško-Savinjske Alpe s svojimi najvišjimi vrhovi. Spustiva se čez Preserja proti Rakitni. Asfaltno cesto zapustiva pred Gorenjo Brezovico in se usmeriva v gozd, kjer je mir in tišina. Slediva po že v naprej začrtani poti mimo naselja Planinca in jame Ledenice. Iz gozda pokukava v Podkraju in se odpeljeva na barje mimo Strahomerskih oken, ki si jih tudi ogledava. To so izviri na območju Ljubljanskega barja in na njegovem obrobju. Največ jih je na meji med prodnimi nanosi reke Iške in Barjem. Zapeljeva se tudi po Koščevi učni poti, ki je bila deloma zelo močvirnata. Gre za eno najbolj obsežnih sklenjenih območij mokrotnih travnikov na Ljubljanskem barju. Nadaljujeva proti Črni vasi in po neskončnem prepletu poljskih poti na izhodišče ob jezeru.

Višinski profil

Opozorilo: Podatki in informacije o poti so informativne narave. Nekatere poti v naravi niso označene. Kolesarjenje ni dovoljeno po gozdnih vlakah, planinskih poteh in drugih poteh, razen če je izrecno dovoljeno. Kolesarjenje je dovoljeno po cestah in gozdnih cestah, razen če velja izrecna prepoved. Kjer je kolesarjenje prepovedano, je potrebno sestopiti s kolesa in pot nadaljevati peš. Sledi v formatu .gpx so informativne narave in zgolj pripomoček za orientacijo. Kolesarjenje po celotni sledi v formatu .gpx ni nujno dovoljeno. Kolesarite na lastno odgovornost.