Mejni prehod Učja - Sp. Pl. Božica – Kobariški Stol - Trnovo ob Soči

Tehnični podatki o opravljeni poti so informativne narave:

Aktivnost: gorsko kolesarjenje Območje: SLO - Primorska Zahtevnost: težka
Tehnika: 3/5 Kondicija: 4/5 Panorama: 5/5
Čas trajanja: 6,5 h Dolžina: 43 km Vzpon: 1623 m

Stol (domačini mu pravijo Stu, zanje je Breginjski, uradno pa Kobariški, da se razlikuje od tistega v Karavankah), je najvišji vrh slovenskega dela ozkega in razpotegnjenega pogorja med Julijskimi Alpami ter predalpskim svetom. Greben Stola je najdaljši v Julijskih Alpah (34 km) in se razteza od Kobarida do Humina v Italiji. Na vrhu Stola stojijo oddajniki, kjer najdete žig in vpisno skrinjico. Greben Stola je tudi najvišje vzletišče za jadralne padalce v Posočju, omogoča termično jadranje in zato nudi veliko možnosti za dolge prelete. Tudi gorski kolesarji imajo tukaj svoje poti. Južna pobočja Stola so gola, strma in travnata, ponekod skalnata. Na severni strani pa skoraj do vršnega grebena raste nizek gozd. Greben Stola in Muzcev je izredno razgleden, pogled seže od Krna čez Julijce do Kanina, Montaža, Viša in naprej do Karnijskih Alp in Dolomitov. Na jugu pa so pred nami beneške doline, prostrana Furlanska nižina in na obzorju Tržaški zaliv.

Izhodišče: 46.303322, 13.482627

Z avtoceste Ljubljana - Koper izberem izvoz Nova Gorica in po hitri cesti nadaljujemo vožnjo. Hitro cesto zapustimo na zadnjem izvozu pred italijansko mejo in najprej sledimo oznakam Novo Gorica, Solkan, Tolmin, Kobarid in Bovec. V Žagi poiščeva primeren prostor za parkiranje.

Opis:
V Žagi zavijeva levo v smeri mejnega prehoda Učja. V enakomernem vzponu po asfaltni cesti kolesariva nad dolino reke Učje vse do mejnega preho­da Učja. Tu zavijeva levo na ozko asfaltno cesto in greva po njej do začetka makadama. Kolesariva mimo studenca in lovske koče. Nadaljujeva proti sedlu, mimo spomenika in naprej na greben, kjer se cesta prevesi na južno stran. Tu je križišče, na katerem zavijeva desno in se vzpneva po kratkem, strmem klancu. Desni kolovoz pelje v smeri Stola in je prevozen še 60 višinskih metrov. Od tu naprej morava na vrh peš. Ta pot za kolo ni primerna. Na sedlo se vrneva po isti poti in nadaljujeva s spustom po južnem pobočju po slabi makadamski cesti, ki je speljana tik pod robom grebena. Ves čas se peljeva v položnem spustu, mimo studenca in lovskega bivaka Hlek, vse do lovske koče. Malo naprej na križišču poti Staro selo, Trnovo, in Kobarid zavijeva za Trnovo. Naprej greva po poti peš ob kolesu, ki je slabo označena s slabo vidnimi in redkimi markacijami. Pot se spusti za približno 100m.  Ko prideva do gozdne ceste se usmeriva desno in cesti slediva malo gor, malo dol. Po serpentinah se pripeljemo na asfaltno cesto Kobarid – Bovec. Zavijemo levo in kolesariva proti izhodišču.

Višinski profil

Opozorilo: Podatki in informacije o poti so informativne narave. Nekatere poti v naravi niso označene. Kolesarjenje ni dovoljeno po gozdnih vlakah, planinskih poteh in drugih poteh, razen če je izrecno dovoljeno. Kolesarjenje je dovoljeno po cestah in gozdnih cestah, razen če velja izrecna prepoved. Kjer je kolesarjenje prepovedano, je potrebno sestopiti s kolesa in pot nadaljevati peš. Sledi v formatu .gpx so informativne narave in zgolj pripomoček za orientacijo. Kolesarjenje po celotni sledi v formatu .gpx ni nujno dovoljeno. Kolesarite na lastno odgovornost.