Oslica - Koča na Bohorju - Veliki Javornik - Mrzla planina

Tehnični podatki o opravljeni poti so informativne narave:

Aktivnost: gorsko kolesarjenje Območje: SLO - Štajerska Zahtevnost: težka
Tehnika: 3/5 Kondicija: 4/5 Panorama: 4/5
Čas trajanja: 5,5 h Dolžina: 28,5 km Vzpon: 1301 m

Veliki Javornik na Bohorju je najvišji vrh mogočnega Bohorja, najvišji vrh v občini Šentjur in tudi najvišji vrh na Kozjanskem. Sam Bohor je znan po svojih prostranih gozdovih, številnih izvirih pitne vode in ohranjeni naravi, kjer je speljana pot štirih slapov. Pot na Veliki Javornik nas večino časa vodi po gozdnih poteh in cestah, na samem vrhu pa zgodaj spomladi cveti navadna jarica. Edini znani naravni rastišči te znanilke pomladi v Sloveniji sta na Bohorju.

Izhodišče: 46.039526, 15.445107

Avtocesto Maribor – Ljubljana zapustiva na izvozu Celje - center in nadaljujem v smeri Laško, Zidani Most, Sevnica. Zapeljemo se skozi Brestanica in nadaljujemo do Senovega, kjer zavijemo levo proti Dovškemu. Ob cesti bomo opazili oznake za Kočo na Bohorju. V bližini lovskega doma poiščem primerno mesto za  parkiranje.

Opis:
Na začetku je nekaj strmih odsekov, ki jih je potrebno premagati. Ko pa prideš nad Grabenske pečine se začne uživancija. Na Oslico sem kolo potiskal, ker je bilo preveč strmo. Spustim se na sedlo Brest in se vzpnem proti Debelem vrhu, sledim smeri Velikega Javornika in Lisce. Vmes se ustavim na koči in okrepčam. Naprej po makadamski cesti in pri križu zavijem levo proti zahodu. Pot, ki jo obdajajo visoka drevesa, je široka in posuta z listjem. Gozd je mešan; kot namiguje ime vrha, je med listavci veliko javorov. Počasi se vzpenjam, pot postaja vse slabša in se spremeni v kolovoz. Na naslednjem razpotju nadaljujemo desno, pot levo pa gre proti Lisci in se vrhu umakne. Naš kolovoz postopoma postaja širša peš pot, ki nas v zmernem vzponu pripelje na rob gozda in kar naenkrat se drevje razmakne. Pred mano razgrne nagnjen travnik in že sem na vrhu Velikega Javornika, ki ga obeležuje betonski blok, z vpisno knjigo in žigom. Travniški vrh je tudi brez razgleda. Po shojeni potki, ki travnik preči, v smeri proti Lisci, gremo do gozda, kjer se strmo spustimo na gozdni kolovoz. Nadaljujem po grebenu Zaloške gore in se spustim v Mrzlo Planino in potem nazaj proti Velikem Javorniku. Pod vrhom sledim makadamski cesti, kjer zagledam smerokaz in markacijo za partizansko bolnišnico Travni Laz. S ceste zavijemo na gozdno stezo, ki se zmerno spusti, se usmeri desno in poteka skoraj naravnost. Sledi precej strm spust do obnovljene partizanske bolnišnice. V njej so se zdravili tudi borci XIV. divizije. Bolnišnico so, po izdaji leta 1944, Nemci uničili. Vzpnem se nazaj na zgornjo gozdno pot in se v okljukih spustim v graben do Dobrovskega potoka, ki mu sledim vse do makadamske ceste. Pri avtobusni postaji v Jablancah še krajši spust po poti do izhodišča. Bohor skoraj v celoti poraščen, zato je idiličen izlet za vroče dni, saj ga odlikujejo odlična senca in ogromne količine vode.

Neraziskane zanimivosti: Po Bohorju je speljana Pot štirih slapov (slapovi Bojavnik, Ubijavnik, Pekel in Bojanca). Ustavimo se še lahko pri razgledni Petrovi skali, kjer se pred nami pokaže lesno bogastvo Bohorja.

Višinski profil

Opozorilo: Podatki in informacije o poti so informativne narave. Nekatere poti v naravi niso označene. Kolesarjenje ni dovoljeno po gozdnih vlakah, planinskih poteh in drugih poteh, razen če je izrecno dovoljeno. Kolesarjenje je dovoljeno po cestah in gozdnih cestah, razen če velja izrecna prepoved. Kjer je kolesarjenje prepovedano, je potrebno sestopiti s kolesa in pot nadaljevati peš. Sledi v formatu .gpx so informativne narave in zgolj pripomoček za orientacijo. Kolesarjenje po celotni sledi v formatu .gpx ni nujno dovoljeno. Kolesarite na lastno odgovornost.