Griže - Dom na Šmohorju - Tremerje - Celje

Tehnični podatki o opravljeni poti so informativne narave:

Aktivnost: gorsko kolesarjenje Območje: SLO - Štajerska Zahtevnost: srednje težka
Tehnika: 4/5 Kondicija: 3/5 Panorama: 3/5
Čas trajanja: 6 h Dolžina: 37 km Vzpon: 971 m

Zasavska regija je stisnjena med hribovje, kjer si je reka Sava vztrajno utrla svojo ozko pot. Med znamenitostmi zasavske regijo prednjačijo njen najvišji vrh Kum, Trboveljski dimnik, Zasavska Sveta gora in Čemšeniška planina, mnoge pa tja privablja tudi zanimiva zgodovina rudarstva in industrije. Ta se dandanes razvija v vse sodobnejšo in prijazno, je pa Zasavje za ogled vsekakor zanimivo tudi zato, ker je nekoliko odmaknjeno od samega središča države, pa hkrati tako blizu, da vam obiska res ne bo žal. Jaz sem obiskal vrh Šmohorja. Pod vrhom je Planinski dom, ki stoji tik pod travnatim temenom Vrh ima enako ime kot razloženo naselje s cerkvico sv. Mohorja, ki se prvič omenja leta 1421. Na Šmohorju je tudi več starih lip, katerih poreklo sega v 15. stoletje, tri so v neposredni bližini cerkvice.

Izhodišče: 46.240935, 15.154140

Avtocesto Ljubljana – Maribor zapustimo na izvozu Žalec. Iz Žalca se zapeljemo v smeri jezera Vrbje. Parkiram na urejenem parkirišču dober kilometer stran od jezera.

Opis:
Začetni del vzpona poteka po asfaltu. Malo višje se spremeni v makadam vse do kapelice pod Suhim vrhom, kjer se usmerim na pot, ki me pelje proti vzhodu dokler se spet ne priključim na makadamsko cesto. Pot je deloma vozna z nekaj potiskanja. Makadamska cesta me pelje proti Domu na Šmohorju in se čez kraj spremeni v asfaltno. Na desni strani vidim cerkvico Sv. Mohor, kjer je tudi najlepši razgledna na bližnje vrhove Posavskega hribovja. Po približno 50 metrih za cerkvico nas smerne table usmerijo proti Domu na Šmohorju, levo, čez pašnik. Planinski dom stoji tik pod travnatim temenom na vzhodni strani vrha Šmohor. Vrh ima enako ime kot naselje s cerkvico sv. Mohorja, ki se prvič omenja leta 1421. Na Šmohorju je tudi več starih lip, katerih poreklo sega v 15. stoletje, tri so v neposredni bližini cerkvice. Od Doma na Šmohorju nadaljujem proti Maliču. Spustim se približno 100 metrov po glavni cesti naprej in kmalu zagledamo odcep levo po makadamski poti in smernimi tablami za Malič. Zaženem se v klanec in kaj kmalu zavijem v levo na gozdno pot. Ves čas sledim planinskim oznakam in oznakam proti kraju Tremerje. Pot tehnično zahteva vsaj nekaj izkušenj z vožnjo po planinskih poteh. Po približno 8,5 kilometrih dosežem Tremerje. Nadaljujemo po cesti mimo kmetije v smeri čistilne naprave. Prečkamo reko Savinjo, nato nadaljujemo po kolesarski stezi, ki me pripelje do Celja. Nadaljujem po urejeni peš/kolesarski poti ob desni strani reke Savinje, v smeri proti njenemu toku. Po asfaltni poti pridemo do kavarne in picerije Špice. Nadaljujemo naravnost, podlaga se spremeni  v urejen makadam. Ob poti opazimo viseči most čez reko Savinjo, mi pa še zmeraj nadaljujemo naravnost v urejeno gozdno traso. Po približno 6 kilometrih poti pridemo do konca, kjer pot doseže glavno cesto Petrovče – Liboje. Nadaljujem naravnost proti ribniku Vrbje nazaj na izhodišče.
Zanimivosti: Dom na Šmohorju je tudi cilj vsakoletnega dogodka »Vzpon na Šmohor«, saj do njega pelje lepa asfaltna cesta iz Laškega in je s tem prevozna tudi s cestnim kolesom.

Višinski profil

Opozorilo: Podatki in informacije o poti so informativne narave. Nekatere poti v naravi niso označene. Kolesarjenje ni dovoljeno po gozdnih vlakah, planinskih poteh in drugih poteh, razen če je izrecno dovoljeno. Kolesarjenje je dovoljeno po cestah in gozdnih cestah, razen če velja izrecna prepoved. Kjer je kolesarjenje prepovedano, je potrebno sestopiti s kolesa in pot nadaljevati peš. Sledi v formatu .gpx so informativne narave in zgolj pripomoček za orientacijo. Kolesarjenje po celotni sledi v formatu .gpx ni nujno dovoljeno. Kolesarite na lastno odgovornost.